Wednesday 9 December 2009

Banyak keje

Salam semua.

Pagi ini wa hantar anak anak wa dengan Sharan. Ternyata ok gak kete wa ni lepas hantar service. Memang enjin kete ni very smooth. Itulah kelebihan VW dan kereta made in Germany ni. Build for last.

Setiap Rabu Madeehah akan pulang sekolah awal jam 10:30 pagi. Sedangkan Aiman pulang jam 1:40 petang. Yang lain balik seperti biasa 3:15 petang. Maka sayugianyalah wa tak bekerja waktu pagi pada hari Rabu.

Pagi ini wa sibuk sikit. Sebabnya Madeehah ada persembahan di sekolahnya. Sejak minggu lepas lagi dia ada persembahan. Namun ia dibuka kepada para ibubapa pada 8 dan 9 Disember 09. Persembahan apa lagi, sempena nak cuti krismas lah tuan tuan dan puan puan.

Seluruh nursery dan Reception students terlibat. Ia adalah cerita tentang kelahiran Nabi Isa as menurut kepercayaan orang Kristian lah. Disertai nyanyian lagu lagu termasuk lagu Jinggle Bell. Madeehah berperanan sebagai angle. Maka kena pakai baju putih berlilit kepala.




Tu dia Madeehah.


Sebahagian dari kanak kanak nursery (3 tahun) dan reception (4 tahun) sedang beraksi



Keluarlah si pari pari. Entah la depa faham ke idok.


Menyanyilah mereka


My First Quran Story Book

Begitulah kehidupan kami di sini. Kita sebagai ibu bapa kena counter balik mengenai cerita cerita sebegini dengan anak anak di rumah. Kalau anak anak wa yang dah bersekolah agama (Aiman dan Anas) masa di Malaya dulu, tak jadi masalah sangat sebab mereka dah ada ilmu tentang para Nabi. Namun bagi yang belum didedahkan tentang kisah para Nabi termasuk Nabi Muhammad saw maka kita mesti bercerita kepada mereka menurut Islam.


Namun ngeri jugak masa awal awal dulu, wa takut Aiman dan Anas bersikap terlalu keras hingga memudaratkan bagi mempertahankan apa yang mereka percaya. Jika mereka jelas berkenaan surah Al Kafiroon bagi kamu agama kamu dan bagiku agama ku, maka keadaan menjadi kurang tegang. Yang penting mereka menghormati agama kita dan kita menghormati kepercayaan mereka. Sekolah anak wa ni tak begitu agama sangat, hingga tak perlulah ke gereja setiap minggu. Lagi pon ramai anak orang Islam hingga pentadbiran sekolah juga agak longgar dalam banyak perkara berkaitan kemaslahatan murid beragama Islam


Madeehah akan menyuruh wa membaca buku di atas sebelum dia tidur. Dua buku cerita Dora dan satu atau dua cerita dari Quran. Buku ini sebenarnya untuk mereka berumur 6-12 tahun. Tapi wa dedahkan sahaja pada Medeehah seawal mungkin. Dan dia pula sangat suka mendengarnya



Berikut adalah wajah wajah terbaru anak anak wa.

Aiman dengan spec barunya FREE dari specsaver. Wa kira kerajaan prihatin Britain lah yang bayo


Anas, dah khatam Quran





Maisarah dengan flute yang dipinjamkan oleh sekolah selama 6 bulan untuk kelas muziknya






Amir, saja je melaram cermin mata abangnya. Rambut dia tu mama dia yang gunting. Segak ke?






Dan Madeehah




Owh ye. Hari ini wa pergi ambil cermin mata Aiman di specsavers. Free untuk kanak kanak berumur di bawah 16 tahun. Wa beli gak la satu lagi untuk spare. 50% off designer spec bernilai £62.50. Dah lama dia mengadu spec lama dia makin tak nampak papan hitam di sekolah. Masa check Ahad lalu, power dia naik sikit.




Inilah kacamata spare yang wa beli tu. Jauh sungguh dengan spec yang ditawarkan oleh vission express dulu tu. Udahlah mahal nampak macam cikai je. Kalau yang beli pon macam cikai, lu tentu lah boleh bayangkan yang free nya bagaimana. After sales srvicenya pula, memang tahap mangkok hayun gaban bintang negtif kelima. Jadi wa sangat tak galakkan lu all pegi buat kaca mata di vision express ye.


Untuk pengetahuan Dr Manshor, barang yang lu kirim untuk wa beli dah pon wa terima hari ini. Insya Allah wa akan kirim ke Malaya secepat mungkin. Kalau abang Ipo wa kata ok, wa kirim pada dia. Dia balik Malaya sefamily pada hari Jumaat ini




Inilah barang tersebut, Cot. Wa harap betul lah ni.



Owh hampir terlupa wa akan satu lagi berita yang mendebarkan. Jam 12:30 tengahari tadi wa call MSL bertanyakan pasal kereta wa. Kete wa dah siap. Mereka ganti starter. £172.50 include VAT.
Daaaaaa ! ! !











No comments:

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

TQ