Monday 12 November 2007

Putrajaya

HUMBLE suka Putrajaya. Ia bandar lebih terancang, memberikan peluang pereka senibina melampiaskan hasil ciptaan mereka berdasarkan kreativiti mereka, jalan rayanya lebar, kurang masalah trafik, relatif masih aman. Dan jangan lupa, "speed limit" dalam Putrajaya adalah 60-70 kmsj bergantung kawasan. Kadang kadang jeles juga, jalan 4 lorong, kereta tak banyak, speed limit 60 kmsj. pandu pula kereta mewah, tension tension ! ! !



12 Nov 2007. Depan Maybank dan Istana Perundangan. Ada padang rumput hijau. Kadang kadang ada kanak kanak berlari lari di atasnya. Kawasan ini juga menjadi spot "photo Shoot" bagi pasangan cina yang baru kahwin. Lu all pon boleh sekali sekala cuba posing ala filem Hindustan kat sini, best oooo, ahaks ! ! !

Dalam banggunan ini ada dewan yang agak besar. Boleh memuatkan 1000 undangan majlis perkahwinan. Sewa pon rasanya relatif murah. Senang nak buat majlis kahwin, parking lotnya besar, suraunya pon selesa. HUMBLE tau sebab adik ipar HUMBLE buat majlisnya di sini.





Di kawasan yang sama ini, ada arca besar di tengah tengahnya, selain itu ada taman yang dipenuhi pohon hijau dan aliran air buatan manusia. Bolehlah nak buat terapi pendengaran



Palace of Justice.







6 tahun lalu sewaktu HUMBLE lalu di kawasan ini, ianya gersang, panas, terik, menyengat. Kini ia dah ada pohon hijau yang tinggi. boleh main sembunyi sembunyi.



Di hadapan itu adalah istana Permaisuri Aishah. HUMBLE suka reka bentuk istana itu. Ada satu kejadian berlaku ke atas HUMBLE 6 tahun lalu. HUMBLE suka sangat dengan istana ini, ingatkan rumah orang, lalu HUMBLE cuba menyusur ke halamannya. Tanpa disedari ada pengawal keluar bawa senapang. Takut HUMBLE ! !


12 Oct 2007: wow lawanya pemandangan di sini. HUMBLE berada di atas jambatan wawasan. Banyak sungguh bilangan jambatan di Putrajaya. Ia melintasi sungai buatan manusia. Tak sempat HUMBLE nak fikir untuk apa banyak sangat jambatan beraneka bentuk tesebut ye. Bagaimana pula rupanya pemandangan ini 5 tahun akan datang.

No comments:

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

TQ