Sunday 25 November 2012

Motocycle Live 2012 Birmingham

Salam

Dah hampir 6 bulan wa beli treadmill ni. Kalau wa tak silap wa beli di Gymworld . Tujuan wa beli sebab anak anak wa kata wa tak benarkan mereka keluar rumah. Jadi mereka nak berlari dalam rumah sahaja. Wa pon bukan ada senaman pon. Maka puaslah wa kumpul duit tiap minggu. Dulu wa keje di Hospital. Jadi setiap minggu wa simpan sikit.

Masa treadmill ni sampai rumah, wa lah orang pertama mencubanya. Seingat wa kali kedua wa guna sebulan nan lalu. Anyway, wa suka treadmill ini sebab dia beso, tak de la nak kena berlari penuh anggun, ye lah kanz, kalau tak tergelincir pula. Program dia pon agak banyak sesuai latihan apa yang kita mahu lakukan. Dia juga ada heart rate monitor. Ada kipas you, jadi thak la rasa panas sangat. Boleh integrate dengan iPhone.



Madeehah pon guna juga

Semalam seperti biasa, kalau wa tak collect kete atau moto, wa akan ikut majlis ilmu. Tafsir ayat dari surah Ibrahim, dari ayat 46-52. Surah ini diberi nama Ibrahim walaupon Nabi Ibrahim as hanya disebut sekali sahaja

Khusyuk sungguh Abg Wahab tu

Ustaz Sanusi sebagai Naquib kami

Selain dari mengejar ilmu, majlis ilmu ini juga merupakan acara berkumpul warga postgrad sesama mereka. Jarang nak jumpa setiap hari.

Adik ipo wa datang Birmingham. Wa minta tolong dia bawakan kereta dari London. Kebetulan ada Motorcycle Live 2012 di Birmingham NEC, bermula 24 Nov hingga 2 Disember 2012. Maka pagi tadi wa pon pegi la. EICMA di Milan tempoh hari adalah lebih kurang 3 kali lebih besar dari pameran pada hari ini. Separuh dari pameran adalah penjualan aksesori motor. Tak ada syarikat basikal mengambil bahagian.

Dapat apa yang wa nak, next week kena follow up. Wa beli wrench, unique wrench. Kagum wa. Ingat nak supply kat Malaya la.

Di pintu masuk utama














Engine S&S. Syarikat Morgan dari Wales


Zero, bike electric


Idok la wa gemo menaiki motobike. 








No comments:

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

TQ